DEBAT NC 2009: Sekalung tahniah

Assalamualaikum & salam sejahtera di ucapkan...

untuk pengetahuan semua...pertandingan DEBAT NC 2009 telah pun melabuhkan tirainya pada ahad lepas iaitu 15 februari 2009.

pertandingan akhir DEBAT NC 2009 telah pun di adakan dengan jayanya di ASTAKA UMP yang indah lagi permai....yang mana pertandingan akhir kali ke-6 ini telah menemukan dua pasukan yang cukup mantap iaitu KELAB KEBUDAYAAN selaku KERAJAAN manakala pasukan UMUM 2 selaku pihak PEMBANGKANG.

Usul peringkat akhir ini juga amat menarik iaitu "UMP PERLUKAN PERUBAHAN"...yang mana telah menarik ramai pelajar UMP yang turun hadir untuk menyaksikan pertandingan akhir ini terutamanya penyokong-penyokong dari kedua-dua pihak.

sebelum pertandingan akhir debat bahasa melayu, pertandingan akhir untuk debat bahasa inggeris turut di adakan yang mana menemukan umum 1 bertemu dengan kelab perpaduan. dan tuah memihak kepada UMUM 1.

manakala untuk keputusan debat akhir bahasa melayu:

dengan usul : UMP PERLUKAN PERUBAHAN


usul telah di
terima dewan

margin:
3.222

juri:
9-2

pendebat terbaik final:
MHD.JUMAIN BIN MAPPLATI

pendebat terbaik keseluruhan :
YUSRY YAMIN

maka, NAIB JOHAN : UMUM 2

tempat ke-3 : PETAKOM

tempat ke-4 : UMP-IEM


dengan berakhirnya debat pada malam itu, maka nerlabuhnya tirai DEBAT NC 2009...tahniah kepada semua yang terlibat terutamanya peserta dan juga AJK yang bertungkus lumus untuk menjayakan program ini...tahniah juga kepada kak nadia selaku pengarah program kerana berjaya mengendalikan program debat NC kali ke-6 ini. segala kekurangan harap di maafkan...

bertemu kita lagi di arena DEBAT NC 2010....

sekian...



0 comments:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Web Hosting Deals